Jammer dat uw plant het niet goed doet. Een plant gaat hier na een kwaliteitscheck altijd gezond de deur uit. Er zijn een aantal mogelijke oorzaken. Door deze af te strepen kunt u zien of u iets verkeerd doet.
Watergeven: Kamerplanten water geven is uiteraard noodzakelijk en bepaalt voor een groot deel de gezondheid van de kamerplant. Het beste is om water op kamertemperatuur te geven. Nog beter is om regenwater te geven, dit bevat namelijk minder kalk. Naast de kwaliteit van het water, is de hoeveelheid water ook erg belangrijk. Te weinig water is zelden de doodsoorzaak bij kamerplanten, maar teveel water staat op nummer een!
Natuurlijk is elke plant anders en heeft de ene plant meer water nodig dan een ander. Het belangrijkste is om de grond altijd licht vochtig te houden. Voor de meeste grondplanten is dit elke week een beetje water. Met volgende link vind u uitgebreide informatie over watergeven.
Standplaats: De standplaats is minstens zo belangrijk voor een plant als het water geven. Wanneer een plant niet op de juiste plek staat, bestaat de kans op wolluis of het uitdrogen van de bladeren.
Ten eerste is het belangrijk dat de plant de juiste hoeveelheid daglicht krijgt. Bij elke plant staat apart aangegeven wat de lichtbehoefte is. Zet dus geen schaduwplant in de volle zon.
Hiernaast zijn luchtstromingen ook een doodsoorzaak. Wanneer een plant op de tocht staat of bij een airco, is de kans groot dat er wolluis ontstaat. Door wolluis zal de plant langzaam afsterven.
Tot slot is de luchtvochtigheid een belangrijke factor. Wanneer de plant naast een verwarming staat komt er veel droge lucht vrij. Omdat planten gedijen bij een hoge luchtvochtigheid, is dit iets waarmee u rekening moet houden. Om deze reden is het aan te raden een plant niet direct naast een verwarming te zetten. Mocht dit niet lukken, dan kunt u de bladeren van de plant besproeien met water of een luchtbevochtiger naast de plant plaatsen.
Voeding: Wanneer u de plant teveel voeding geeft, kan dit een reden zijn waardoor de plant het niet meer goed doet. Alle informatie wat betreft het bemesten van een plant vindt u hier.
Als u alle bovenstaande punten juist oppakt, hoort de plant het goed te doen. Mocht dit niet zo zijn, dan helpen wij u natuurlijk graag verder via onderstaande manieren.
Meekijken en verzorgingstips geven
Omdat planten levende organismen zijn, proberen we retourneren zoveel mogelijk te voorkomen. Om dit te voorkomen vragen wij u eerst altijd om een foto en informatie wat betreft het watergeven en de standplaats van de plant. Aan de hand van deze informatie geven wij u een advies, waarmee u de plant zelf kunt opknappen. Hierbij kan het voorkomen dat er verzorgingsspullen worden toegestuurd, om u te helpen bij de verzorging van de plant.
Bloeigarantie
Wanneer de plant na bovenstaande tips het nog steeds niet goed doet, is retourneren/ruilen een optie. Hiervoor geldt een bloeigarantie van 1 maand. In de maand na ontvangst dient u contact op te nemen met de klantenservice. Op deze manier kunt u het retourproces in gang zetten. Retourneren is ook mogelijk via het contactformulier.
Retourneren
Voor hardwaren (niet-levende producten) geldt dat u het recht heeft om binnen een termijn van 7 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 7 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerders, het goed fysiek in bezit krijgt.
Uiteraard willen wij retourneren voorkomen omdat planten levende producten zijn. Let op: Voor het retourneren bent u verantwoordelijk voor de verzending. Dit betekent dat u hem in een doos of op een pallet moet zetten en de plant in goede staat moet versturen. Wanneer wij de plant op moeten halen komen hier in overleg kosten bij. Wanneer een plant in slechte conditie bij ons terugkomt kunnen wij ervoor kiezen een gedeelte van het betaalde bedrag niet terug te storten.
Excuses, wij hebben een fout gemaakt tijdens het inpakken. Graag lossen wij dit met u op. Via ons contactformulier komt u gemakkelijk in contact met onze klantenservice. Waarna wij samen met u gaan kijken naar een passende oplossing.
Dat is jammer om te horen, stuur ons via ons contactformulier een bericht met alle informatie zodat wij dit gelijk met u kunnen oplossen.
Als u de overeenkomst herroept, ontvang u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 7 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Op de website van thuiswinkel voor geschillen: www.sgc.nl. Of een brief sturen naar: Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform; http://ec.europa.eu/consumers/odr/